Elvira

/ elviras inlägg

Hej!

Jag heter Elvira och är ena delen av den här bloggen. Jag är fjorton år och bor i en förort i norra Stockholm. Min tid tillbringar jag oftast i stallet, Vallentuna Ridskola. Där jag har ridit i snart sex år. Jag jobbar också som stallvärdinnan på ridskolan varannan måndag. Är med i klubbens Ungdoms Sektion där vi gör massor av skojiga saker. En av de roligaste sakerna med ridningen är att tävla och det gör jag i både hoppning och dressyr.

Hoppning har nu på senare tid blivit roligare och mitt intresse har ökat väldigt mycket och har gått om dressyren. Men om jag ska vara helt ärlig är jag bättre på dressyr än hoppning, fast grunden till hoppningen är ju dressyren;)

Tävlar gör jag i både dressyr och hoppning på ridskolans tävlingar, men också på ponnycupen. Ponnycupen är tävling inom Stockholms distriktet. Höstterminen 2015 gjorde jag min första dressyrponnycup och sen till vårterminen kommer fler matcher i både hoppning och dressyr.

För mig spelar det ingen roll vilken häst jag har på ridlketionerna, men några favoriter har jag. Jane är min största favorit sen kommer Kummin, Trocadero, Käck och Dumle. 

Hästarna är en stor del i min vardag men också min kanin Märta som fyller 5 år 2016. Hon är en viltgrå holländsk kanin som jag tränar kaninhoppning med och ställer ut på utsällningar. Men på grund av hennes feltäckning i pälsen så går det inte så bra på utställningar så vi brukar satsa mer på keldjursutsällninga, där dom inte bedömer teckningen på kaninen. 

Den 26 Augusti 2015 förlorade jag min svart-vita kanin Otto, som var en riktigt höjdare på att hoppa och kunde komma långt i utställning men tyvärr gick han bort på grund av hans mage strulade. Han var en speciell kanin för sin personlighet som var busig, charmig och kelig. Men eftersom att vi har nappat upp han med spruta och välling för hans mamma dog så hade han en speicell plats i mitt hjärta. 

Min dröm är att ha en egen ponny som man tillsammans med kan klättra upp i klasserna med. 

Förebilder har jag många av, men tre stycken speciella är Bertram Allen, John Whitaker och Olivier Philippearts. Alla tre rider otroligt bra och jag tycker det är så coolt att Bertram och Olivier är så unga men ändå tävlar i så pass höga klasser. Och John som har tävlat så länge. Jag älskar Oliviers hästar, så otroligt fina hästar! Självklart så finns det fler förebilder men dom här är mina största. 

 

Märta
 
Otto
 
Jane & Jag 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Har du en URL/Bloggadress? Skriv den här:


Vad har du på hjärtat? Skriv till oss här: