Linnea

/ Linneas Inlägg
Hej!
Jag heter Linnea och är andra halvan utav denna blogg. 
Jag är född 01 och är född i Augusti precis som Elvira, haha.
Jag bor i Vallentuna strax utanför Stockholm. Där bor jag med min mamma, pappa och brorsa Andre.
Jag har ridit på Veda eller vallentuna ridskola sen januari 2009.
 
Precis som Elvira sa så rider jag på tordagar i vanlig grupp och på fredagar varanan vecka i hoppspecialen. Elvira beskrev allt det så bra så tänker inte fördjupa mig i det.
Utöver det så jobbar jag som stalvärdinna på lördagar(Elvira beskrev lite mer) tränar mycket annat och är med kompisar såklart! Men hästarna är det jag ängnar mest tid åt. Jag har även provridit några ponnysar för medryttarponny. Jag ska försöka skrivs ett inlägg om just det. :)
 
Varför jag fastnade för just ridning tänkte jag skriva lite om nu!
Jag har prövat och gjort många olika sporter och aktiviteter. Men jag har inte fastnat för någon utav dem förutom ridningen. Det är inprincip den ända saken jag hållt på med länge.(förutom piano som jag spelat väääldigt länge)
 
En bild från när jag ridit 1-2 år med Pandora!
Jag satt på en häst för första gången hos min fafars farbor när jag var fem. Jag bara satt där och tyckte det var så coolt. haha men jag tjatade på min pappa väldigt mycket för att få prov rida på ridskola. När jag var åtta ungefär började jag rida på riktigt på Veda. Sen dess har jag ridit så mycket jag kan. Idag rider jag för Malin Hamilton och tycker att det bara blir roligare och roligare. Jag rider på dressyr och hoppning och tävlar i båda på Vallentuna ridklubb. Hoppning har jag alltid tyckt lite extra om. 
Jag började tävla på våren 2012, jag tävlade då i debutant dressyr och hoppning. Jag väntade dock väldigt länge tills jag gick upp och tävlade i ridskolecupen, till hösten 2014. Vet inte riktit varför, haha. 
 
Hösten 2014 bytte jag ridgrupp från en grupp på torsdagar till en på Måndagar. Samtidigt började på hoppspecialen jämna veckor på veda. Det har verkligen ökat mina kunskaper inom hoppning och det är riktigt kul. 
I september 2014 blev jag stallvärdinna och jobbar nu på ridlekis lördagar varannan vecka! I och med det får jag också börja tävla i Ponnycupen så småningom. 
Våren 2015 gick jag även med i USEK på vallentuna ridskola. Det är ett jätte roligt gäng som finns där! Jätte glad att jag gick med! Jag har även bytt ridgrupp igen till en grupp på torsdagar, fast inte den jag red i förut. 
 
Mina favorit ponnys på Veda är Plopp och Kummin. Plopp är en D-ponny som är riktigt fin att hoppa och är duktigt dressyr ponny när han vill. haha. Han är riktigt fin att rida och super kul även om han blir lite osammarbets villig ibland. 
 
Plopp
Kummin är en C-ponny som verkligen vill mycket och bär upp sin ryttare väldigt fint. Han älskar hoppning och flyger över hindrena. Bokstavligen. Han är även väldigt fin i dressyren. Han är mer utbildad i dressyr, och flyter fram jätte fint! 
Sen finns det en ponny som heter Brownine som tyvärr flyttat till Karlskoga men han är min absoluta största favorit! När han ville och sammarbetade var han stjärna! Super fin blev han tillslut!
 
Kummin
 
Brownie i väntan på mat, haha Det var lite om mig och hästar och ridning!
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Har du en URL/Bloggadress? Skriv den här:


Vad har du på hjärtat? Skriv till oss här: